fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Gry terenowe

  1. Nową formę zwiedzania z wykorzystaniem gry edukacyjnej pn. „Tajemnice romanowskiego dworu” (dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych).



    Każda z uczestniczących w grze grup młodzieży, poruszając się zgodnie ze wskazówkami zawartymi w instrukcji, rozwiązuje zagadki, odkrywa tajemnice i znajduje ciekawe eksponaty znajdujące się w kolejnych salach. Poniżej zaprezentowano przykładowe zadanie do rozwiązywania przez uczestników gry:

    Zadanie: Rozwiąż zagadkę, a będziesz wiedział, z jakim okresem twórczości związana jest sala, w której aktualnie się znajdujesz.
    1. Jest ich w erze kilka, choć dotyczy czasu, nie jest to chwilka.
    2. „Drozd”- inaczej zapisane- w środku wyrazu „e” wskazane.
    3. Tę potrzebną cząstkę ma „wileński” i „kowieński”.
    4. 2 i 3 połącz przez dodanie, wnet drugi wyraz powstanie.

    Zadanie: Rozwiąż akrostych, odnajdź w sali przedmiot należący do prababki pisarza Konstancji Nowomiejskiej. Na KARCIE POSZUKIWACZA zapisz miejsce jego eksponowania.
    Mały Józio tutaj wesół biegał
    O miłość domowników zabiegał
    Dom ten ukochanym nazywał
    Los chciał, że potem rzadko tu bywał
    I wspominał go z rzewnością
    Tutaj przesiąkł pracowitością
    Echo w parku mu odpowiadało
    Wuja Wiktora dobre słowo skutkowało
    Nauka w domu bardzo Mu się podobała
    Ileż żalu było, gdy wyjeżdżał do bialskich szkół
    Które przygotowały Go do wielu przyszłych ról.

    3. Od maja 2015 r. w ofercie muzeum znajduje się  także gra terenowa pn. „Skarby Kraszewskich” kierowana do uczniów szkół podstawowych i gimnazjum oraz szkół średnich wykorzystująca wszystkie obiekty zespołu parkowo-dworskiego.




    Każda z uczestniczących w grze grup dzieci i  młodzieży, porusza się trasą oznaczoną na mapie i rozwiązuje zagadki. Zadaniem uczestników gry jest odnalezienie szczególnych miejsc i bezcennych przedmiotów należących do rodziny Kraszewskich. Poniżej zaprezentowano przykładowe zadanie do rozwiązywania przez uczestników gry terenowej:

    Zadanie: W sali nr 1 (rodzinnej) znajduje się eksponat o szczególnej wartości dla rodziny Kraszewskich. O jaki przedmiot chodzi dowiesz się, rozwiązując akrostych leżący na kominku.

najczęściej czytane

Informacje ogólne


J. I. Kraszewski


Zbiory


Historia dworu


Park